söndag 26 augusti 2012

Hej regniga sköna innesittarsöndag!

Idag ska jag skriva och varva det med lite röj i tvättstugan. Jag måste ändå ha lite pauser i mitt skrivande för att stretcha armen och sträcka lite på kroppen.

Jag tror att jag snart kommer få rycka in och vikariera lite och då vill jag att huset är så mycket i ordning som möjligt. Livet känns lite lättare då.

Sist kommer jag röja i själva arbetsrummet, där jag står och skriver. Kanske borde jag börja där, men jag står med ryggen emot och ser inte stöket. (Allra sist kommer det lilla fåniga utrymmet mellan äldstas rum och allrummet på övervåningen - ett litet litet rum med massa massa skit.) (Jag måste varit hamster i mina tidigare liv. Fucking queen of hamsters.)

Men först en kopp kaffe, sen frukost och lite senare en kopp elvakaffe. Och så förhoppningsvis en jädra massa bra ord. Låter väl som en rätt okej söndag?
       .

2 kommentarer:

  1. Jag vill också skriva men ska tillbringa dagen med att bada bastu och ligga och guppa i havet. Kanske piggnar i då? ;-)

    SvaraRadera
  2. Venus: Det gör du rätt i! Jag skulle också kunna tänka mig att basta och guppa i havet idag :)

    SvaraRadera