måndag 13 augusti 2012

Min text

Igår kväll, sent, öppnade jag mitt worddokument med min text. Det var första gången på drygt två månader.

Jag var tvungen att lite snabbt gå igenom texten för att förvissa mig om att de mindre rumsrena styckena var borta, vilket de var. Det mailades sen iväg till en kompis som ska agera testperson. Hjälp!

Jag har varit lite orolig över att öppna texten och upptäcka att den är usel. Jag har varit lite orolig för att jag till och med skulle komma att vilja kasta den i papperskorgen, utan att passera redigeringen. Jo, faktiskt, på riktigt.

Men inte längre! Nu är jag jättesugen på att skriva klart den! Vill börja redigera direkt! Kan knappt få i mig frukost fort nog! (Eller skriva utan att strössla med utropstecken). Tur att det är sitta inne och skriva-väder idag. Tur att förskolorna är stängda i två dagar, då behöver de ingen vikarie.

Hej skrivarlusta!
         .

4 kommentarer: