tisdag 14 augusti 2012

Nä, det får bli nya tag

Det här dåliga humöret som kommit över mig och som jag dessutom sprider vida omkring mig, måste jag ta och göra något åt. Jag kommer in i en nedåtgående spiral som inte går att stoppa. Varför är det lättare att tänka negativa tankar än positiva?

Igår morse var jag full av optimism när det gällde min text. Tänkte att den nog inte är så dålig trots allt. Men det kom av sig under dagen och igår kväll kom det vanliga "Jag är dålig. Jag är kass. Jag suger." Och så vidare. Maken suckade trött.

Kanske behöver jag verkligen inskolning i skrivandet. Igår letade jag efter ett USB-minne som jag egentligen inte behövde. När jag väl hittade det sent igår kväll insåg jag att det inte var den senaste sparade versionen på det. (Jag blir förvirrad.) Maken föreslog att jag ska börja numrera eller namnge dokumenten på ett bättre sätt. Och se till att ha en kopia hela tiden eftersom DOKUMENT KAN GÅ SÖNDER.

Jag får fortsätta att maila texten till mig själv. Om jag alltid har dokumentet på min webmail kan jag hämta det var jag än befinner mig. Lite omständigt kanske, men ändå rätt smidigt, och med tanke på att allt kan försvinna vid en eventuell krasch ...

Idag tar jag inskolningen ett steg längre. Kanske rent av skriver något på manuset. Men jag ska (för guds skull!) hålla kraven låga på mig själv. Det här är min första bok och den kommer ändå inte bli antagen, det är nästa bok som är viktig! Det är den som ska slå knock out på förlagen! Den här är bara för skojs skull. Det går sådär med den intalningen.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och göra mig ett par knäckebrödssmörgåsar till med smör och ost.
      .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar