fredag 10 augusti 2012

Nu är det natten

Jag är trött. Min armbåge är trött och lite överansträngd. Dumt. Men jag går och lägger mig nu och sover förhoppningsvis gott och vaknar förhoppningsvis pigg och utvilad i morgon.

Maken har fått uppleva åska i Småland. Där rullar åskan. Det mullrar rejält och länge. Vet inte varför det är så, eller om det har med att vi bor i utkanten av Höglandet? Här hemma är det aldrig på samma sätt. Jag älskar åska! När det inte är allt för nära, men ganska nära, en eller ett par kilometer bort.

När vi fortfarande hade kvar vårt gamla torp råkade vi ut för ett rejält åskoväder som var precis över oss. Då slog det helt plötsligt ut en eldslåga ur ett eluttag! Jag blev så chockad och överraskad att jag knappt förstår det än idag! Helt ofattbart att ingenting tog eld. Ett gammalt trähus.

Nähä, inte skulle jag väl sväva ut. Jag ska gå och lägga mig. I morgon måste jag vara pigg, då kommer en kompis på elvakaffe. Det ska bli såååå trevligt! Kanske kommer vi att prata lite om min bok. Kanske kan hon ge mig den så välbehövliga sparken i r*va? Jag hoppas det.

Och vilka Sverige får möta på söndag ger jag blanka fasen i. Matchen mellan Fra och Cro pågår för fullt. Det får den göra utan mig.
         .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar