måndag 20 augusti 2012

Skolstartsdag

Äldsta dottern börjar sjuan idag och har redan varit på skolan och vänt. Nu väntar vi bara på att småsyskonen, som börjar femman idag (äldst på skolan), ska komma hem också.

Sen bär det av till Allum för att köpa nya skor till äldsta. Hon har gått i trasiga skor lite för länge nu. Folk kan ju börja undra och prata ... HonDenDärFlummigaMammanSomSaUppSig-ellervadsomnuhände-FrånSittJobbFörAtt-harduhörtnågotsådumt-SkrivaEnBok-vemtrorhonatthonär.

Själv ska jag bara försöka andas lugnt, inte stressa upp mig och bli irriterad. Vi ska börja med att äta lunch där.

Till middag idag tänkte jag göra Mallas spenatsoppa.
     .

3 kommentarer:

  1. Äldsta började också höstterminen idag (2:an) medan yngsta börjar sitt sista år i grundskolan på onsdag.
    Jag tyckte det var så kul när döttrarna började högstadiet men jag berättade inte för dem att jag stod i köksfönstret och grinade när skolbussen åkte förbi...barnsligt jag vet men, men, jag är bara en blödig mamma ibland. Jag bjuder på det. ;D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här är en till som är blödig! :)

    SvaraRadera
  3. hoppas ni gillade soppan! :)

    SvaraRadera