fredag 17 augusti 2012

Skrev jag städa?

Och kanske klippa gräsmattan?

Inget blev gjort. Men jag lagade både lunch och middag till mina barn idag. Inte illa. Såg till att äldsta kom iväg till fotbollslägret. Fast nä, det gjorde ju faktiskt maken. Och på hemvägen köpte han med sallad till sig och pizza till mig. Jag måste kolhydratladda inför morgondagens löpträning. 25 minuter jogging. I tant-tempo.

Dagen i övrigt? Jag har irriterat mig på smulor och annat bös som ligger på golvet och hamnar under mina fötter. Men har inte orkat hämta dammsugaren.

Jag går för övrigt som en katt runt het gröt. Vågar inte närma mig min text riktigt än. Av någon underlig anledning.

Frågan är om jag ska börja tvångsskriva? Tvinga mig att skriva ett visst antal ord, no matter hur det blir. Ja, jag tror nästan att jag är tvungen till det.

Nu ska jag snart gå och lägga mig och sova.
     .

3 kommentarer:

  1. Att sätta upp mål i form av antal ord är bra, för ofta kommer inspirationen när man suttit ett tag och skrivit. Så även om man måste radera det där första finns det oftast något man kan bygga vidare på.
    Jag hade för mig att du var klar och att det var därför du hade gjort ett uppehåll... hur långt har du kommit?

    SvaraRadera
  2. Kati: Jag har en tredjedel kvar att skriva ungefär. Har skrivit 62' ord, vill komma upp i 90' (men funderar på att stanna vid 75', kommer ändå inte bli utgiven...)

    SvaraRadera
  3. Men det är bra träning inför "the real stuff". Förresten ska du inte avfärda den så lättvindligt. Vem vet? Det kanske blir en framtida bestseller?

    SvaraRadera