söndag 9 september 2012

Första riktiga söndagen på länge

Jag har lite söndagskänsla idag. Det beror på att jag ska jobba i morgon och börjar redan klockan åtta noll noll. Det känns sådär. Jag vill kunna skrota omkring i myskläder vid den tidpunkten och njuta av doften av nybryggt kaffe. Men när klockan är femton noll noll och jag får gå hem, efter att ha jobbat några timmar (tjänat egna pengar, haft lite folk att prata med, fått lite serverad lunch) då kommer det kännas helt okej. Men nu känns det bara jobbigt. Helst skulle jag vilja vara ledig i morgon. Nu jobbade jag ju tre timmar i fredags, borde få några dagar längre helg då ... Eller? Nä, kanske inte.


Det fina med att vara vikarie är att jag kan bestämma precis hur mycket jag vill jobba. Eller i mitt fall, hur lite jag vill jobba. Passar mig utmärkt, att bestämma själv.

Nu ska jag bestämma mig för att skriva, så att jag blir klar någon gång.

1 kommentar:

  1. Låter som ett bra sätt att jobba. Kan nog bli något för mig framöver när jag ska börja jobba igen. tror att det blir svårt med fast nu när jag inte är van. Läser hur de lever och me like
    Ha det gott

    SvaraRadera