tisdag 25 september 2012

Idag hände något

Något som aldrig hänt förut.
Jag kom en kvart för tidigt till föräldramötet. En kvart, för tidigt! Har aldrig någonsin hänt att jag varit så tidigt till något.

Föräldramötet gick bra. Jag överlevde att presentera mig själv inför alla (alla fick säga sitt namn samt vem de var mor eller far till). En sak jag inte förstår är varför vissa personer envisas med att se det negativa i allting och basunera ut det till alla andra.

Det var trevligt att återse lite gamla vänner och bekanta också!

Mest pinsamt var nog att jag inte gått in på skolans internetsida och tagit del av informationen där. Men det erkände jag inte förstås. När jag kom hem berättade maken att inte heller han varit där inne, så då kände jag mig lugnare. Kanske var jag inte ensam i klassrummet heller, om att ännu inte gått in där. Men de som varit där var snabba med att berätta det. Minsann.
.




3 kommentarer:

  1. Dom där föräldrarna finns här också, både dom "duktiga" och dom "negativa". Grr på dem!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grr på dem säger jag med. Och när jag var på föräldramöte i dotterns gymnasieklass så hade flera varit inne på skolans hemsida, och den inloggningssida som hör till varje förälder... inte jag. Och sen sas det att troligtvis skulle vi inte lyckas komma in för det är fel på inloggningen till våra personliga sidor, och så var det så... :-)
    Så nu avvaktar jag tills någon säger att det funkar.
    Jag har kommit i tid en gång. Det är jag glad för.

    SvaraRadera
  3. Bra och komma lite tidigt ibland :)

    Tror du inte var ensam om att inte läst internetsidan, nu kommer du säkert göra de :)

    Kram

    SvaraRadera