onsdag 5 september 2012

Okej.

I morgon vill jag ha en bra dag.

Jag vill ha ett gott humör, och det är något jag vill vakna med, jag orkar inte tänka mig positiv. Inte så trött som jag är just nu i alla fall.

Den hämtade thaimaten var god, som vanligt och efterföljande promenad med sis var välbehövlig och skön. Det är höst ute nu! Ljuvligt hög och klar luft.

Så.

Jag ska inte klaga. Jag har min man bredvid mig i sängen i natt, mina barn har sin far i livet. Jag ska tänka på det och vara väldigt tacksam. Mina tankar går till dotterns bästis och hennes mamma och syskon idag. En oerhört tung dag för dem, och en tung period som väntar framöver. Hur orkar man?! För att man måste, antagligen. Men fy så jobbigt.

Jag ska försöka sluta gnälla över inget.

 .

5 kommentarer:

  1. Natti natti, dröm sött och vakna upp till en ny underbar dag.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Hoppas på en bra dag för dig imorgon jag med. Sov gott. (och länge!) Det är en bra början! :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att morgondagen blir fantastisk. Fast jag förstår verkligen dina tunga tankar, det är svårt att undvika dem när det händer jobbiga saker.

    SvaraRadera
  4. Min sons bästis mamma har fått bröstcanerdiagnos- den andra på ett år. Hon hann vara friskförklarad i 6 mån. Det kunde lika gärna varit jag. Men hon sprudlar och hon kämpar och jag tänker som du...livet är så galet vackert och skört och ibland får man helt enkelt ta sig i kragen och se det.

    SvaraRadera
  5. Susanne: Ny dag, och solen skiner! :)

    Kati: Dagen har börjat bra!

    Anneli: Man får försöka se positivt, även om det är jobbigt ibland.

    Skrivarstudio: Det är en hemsk sjukdom, men många klarar sig ju! Hoppas sonens bästis mamma klarar sig den här gången också.

    SvaraRadera