lördag 15 september 2012

Sovmorgon?

Inte i det här huset.

Sonen blev hämtad 7.50, ska på fotbollscup och den här mamma är inte tillräckligt intresserad för att offra en hel lördag för det. Tur att det finns bättre föräldrar.

Om ett par timmar ska jag däremot vara en väldigt bra fru och köra min man till tåget. Eller, han får köra in och jag kör hem. Kul. Väldigt. Inte.

I eftermiddag ska jag köra ner dottern till långtidsparkeringen och samlingen inför hennes bortamatch. Inte heller där är jag en tillräckligt bra mamma. Jag prioriterar annorlunda. Och försöker att inte ha dåligt samvete.

Nu ska jag klä på mig och få mig en kopp kaffe. Förkylningen har vandrat upp och satt sig i näsan, så nu snorar jag också. Kul för mig och nice för min omgivning.
      .

1 kommentar:

  1. Man kan inte vara med överallt, liten egentid är viktigt.
    Kramen

    SvaraRadera