onsdag 12 september 2012

Tänker jag?

Jag blev tillfrågad om jag kunde jobba i morgon mellan nio och två. Jaadå svarade jag och inte förrän jag lagt på kom jag på att jag är ju förkyld. Inte för att jag känner mig särskilt dålig, och fem timmar ska jag väl orka. Men ändå. Borde jag inte sagt att jag är förkyld?

Jag vet att förkylningar kan kännas tillfälligt bättre för att sen bli sämre igen. Men om jag idag bara har lite lite lite tung känsla i huvudet och är lite lite lite svullen i halsen, men inte så att jag direkt mår dåligt. Är mest bara jävligt trött. Men det är jag alltid när jag skriver och tänker på texten.

Jag är lite ... kinkig tror jag. Blir alltid väldigt ynklig när jag är lite smådålig. Inte för att jag inte klarar av att ha ont eller så, utan det är mer oron för att bli sämre som gör att jag blir så himla liten och ynklig. Tror jag.

Jag ska försöka tänka glada och positiva tankar, och gå och lägga mig tidigt ikväll. Skulle jag trots det inte vara frisk i morgon bitti, alltså betydligt sämre än vad jag varit idag, då får jag väl ringa och sjukanmäla mig. Men jag räknar med (hoppas alltså) att må bra i morgon. Vore jättekul att komma till ett helt nytt dagis som jag aldrig varit på förut. Och fem timmar! Jag kommer vara hemma innan klockan är halv tre. Perfekt ju.
        .

2 kommentarer:

  1. Mår du sämre imorgon ska du säga ifrån! Både dagispersonal och barnens föräldrar avskyr att få sina barn smittade! Kryakram

    SvaraRadera
  2. Venus: Jag kommer absolut att sjukanmäla mig om jag inte mår bra. Men jag känner mig helt okej nu, mest trött bara. zzzzömnig liksom.

    SvaraRadera