torsdag 4 oktober 2012

Idag.

Vaknar med huvudvärk. Den där huvudet sitter fast i ett skruvstäd-värk.
Illa.
Dessutom har jag redan varit nära att börja gråta. Och blotta tanken förvärrar värken.

Jag ska säga ifrån idag. Det är galet att gå omkring och må dåligt. För att vara snäll. Eller feg? Eller både och. Jag är värd bättre.

De (hon) ska få en chans att förändra och förbättra sig, om de vill ha mig kvar. Annars får de fortsätta cirkusen med olika vikarier som kommer och går. Ingen verkar stå ut där som det är nu!

I slutändan är det barnen som kommer i kläm. Och deras föräldrar. Det tycker jag är synd.

4 kommentarer:

  1. Efter att ha läst förr inlägget tycker jag absolut att du ska säga ifrån för om kollegan beter sig illa mot andra så är det ju den som kan behöva höra det från er andra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Säg ifrån! Oavsett reaktion från henne så kommer det att kännas bättre att du vågade. Peppkram!

    SvaraRadera