måndag 1 oktober 2012

Måndag

Jag låssas som att det inte är jobbigt att jobba hela veckan. Jag låssas som att oktober so far inte varit en skitmånad.

Dessutom blev jag hastigt och lustigt ändrad på. Ett tidigt, lite kortare pass på torsdag blev ett sent och längre pass. Med stängning, lås och larmning. WTF utbrast jag och blev rätt putt! Att inte bli tillfrågad kändes rätt ruttet. Bara för att jag är vikarie betyder inte det att jag kan ha ett liv.

Men när jag kom hem blev jag uppringd av personen som bad om ursäkt för att jag inte blivit informerad innan. När jag fick förklaringen gick jag med på att ta det sena passet. Jag hade hellre jobbat förmiddag, men ... jag kan ställa upp. Jag hade faktiskt inget annat inbokat än en skön och avkopplande eftermiddag, med lite skrivande. Och det kommer väl fler dagar.

Jag måste inte heller trilskas för sakens skull. Jag är rätt snäll.

Men den här veckan kommer att bli tuff. Vi kommer vara två vikarier på min avdelning. Och på den andra avdelningen är det också en vikarie just nu, men det är nog bara i morgon också.


Fast jag måste erkänna, veckans och månadens första dag förlöpte bättre än väntat. Kanske är det jag som kommit in i jobbet lite mer. Återstår att se vad jag säger på fredag kväll. Efter tre sena pass.
    .

3 kommentarer:

  1. Låter som att du nästan har en vardag denna veckan ;)

    SvaraRadera
  2. Shamrock: Jag HAR en vardag den här veckan! :)

    SvaraRadera
  3. Och jag skrattar åt ditt "ergonomiska inlägg" :-D

    Tack också för alla fina kommentarer hos mig. De värmer väldigt.

    SvaraRadera