söndag 4 november 2012

Det rör på sig

Sakta och långsamt börjar det hända saker på bokfronten.

Men jag ropar inte hej än. Alla gånger jag jublat har det visat sig vara fel. Jag har varit nära att lägga ner hela alltet, men nu tror jag att det ordnar upp sig. Jag har börjat tänka. Och tänka lite till.

Jag har till och med gjort en storyboard. Vita lappar på svart pläd. På lapparna finns anteckningar. Alla lappar ligger i en viss ordning. De kan flyttas runt, de kan bytas ut. Men de finns!

Det betyder skriva massa nya kapitel, stycken, meningar och ord. Men jag antar att det är det det handlar om när man skriver?

Det känns bra igen! Och det är jag glad över. Tills nästa gång jag inser att det jag skriver inte håller.
.

6 kommentarer:

  1. Min storyboard är en stor skiva som jag tejpat papper på och skriver hej vilt :-)

    SvaraRadera
  2. Veuns: Jag måste också fixa upp något på väggen, inser jag. :)

    SvaraRadera
  3. Ha! Vände mig om och hittade perfekta stället för en storyboard: mitt stora skåp! *hämtar lappar och tejp*

    SvaraRadera
  4. Det kommer säkert att bli kanonbra.

    SvaraRadera
  5. Wuhuu! vad härligt att höra att du har fått tillbaka drivet igen! story boards är riktigt kul och speciellt när man kan flytta runt dem och lägga till och ta bort. You go girl!

    SvaraRadera