måndag 12 november 2012

Jodå

Dagen har varit bättre än igår. Humöret också.
Eller så är det just det, att humöret varit bättre ... det är liksom det som styr.

Jag har försökt att tänka lite mer positivt. Det är ju för fan inte synd om mig, även om jag vill låta påskina det ibland! Herregud, jag är ett i-landsbekymmer.

Annars då?

Jag har bestämt mig för att inte slarva med maten på dagarna och så ska jag komma ut en stund varje dag. Det måste inte vara något pulshöjande, bara jag får frisk luft och dagsljus. Springa ska jag göra två gånger i veckan och däremellan ska en powerwalk in. Om hälsenan mår bra.

Frukt och grönt ska jag försöka få i mig varje dag. Men det är svårt. Fruktfatet står där, men jag ser liksom inte frukten ...

Så, visst låter det bra! Så himla bra. Och nu är jag motiverad. Gäller bara att vara lika motiverad i morgon också.
.

2 kommentarer:

  1. Härligt och visst har det varit underbart väder idag. Kör hårt tjejen så är du tillbaka snart!

    SvaraRadera
  2. OJ,jag har inte läst här på ett tag men förstår att du känt dig "så där"...BRA att humöret är bättre nu!

    Jag säger åt mig själv varje dag nu att, UT OCH GÅ typ en halvtimme en kvart eller nått. Måste måste måste MEN vad är problemet med att jag inte gör det????? (laaat)

    Jag ser inte heller fruktfatet som alltid är fyllt. Kommit på att jag tycker äpplena är godare om man skär dom i klyftor!?

    I dag är det ju tisdag och hoppas att du känner dig lika motiverad nu!

    KRAAAAM

    SvaraRadera