måndag 17 december 2012

Allt handlar om hur man tänker

Inte sant?

I alla fall tänker jag så här just nu: jag kan inte åka och handla julklappar nu. Tänk om inte barnen har nyckel med sig. De kommer undra ihjäl sig om jag inte är hemma. (Nej, mina stackars elvaåringar har inga mobiltelefoner.) Så jag får vänta tills de kommer hem. Tills dess ska jag (försöka) skriva.

Om jag har bråkat med mig själv? Ja. Om jag är lättad över min lösning? Ja.

Om jag åker när de kommit hem hinner jag dit innan det blir massor av trängsel. Och skulle jag inte komma iväg idag (pga avsaknad av lust) kan jag åka en annan kväll, Allum har öppet till 21 nu innan jul! Eller så blir det favorit i repris - kvällen före julafton! Lugnt och skönt och i princip folktomt.

Men det hade varit bra skönt att få vara hemma med familjen kvällen innan. Dricka glögg och lyssna på julmusik. Åh, längtan!

Måste komma iväg och få julklappsbestyren avklarade. Pronto! Ska bara få hem pluttarna först.

Nu kaffe och skriva.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar