fredag 14 december 2012

Fredag igen

Såhimlaskönt!

Även om jag mestadels är ledig så är fredag ändå något extra, så kommer det nog alltid att vara.

Idag har jag hunnit med att duscha (håret luktade såå illa), tittat på julkalendern och druckit kaffe, hängt en omgång tvätt, kört igång en till omgång. Snart ska jag äta frukost och fila lite på mitt synopsis. Jo, jag har ett, men det behöver nog struktureras upp.

Eller, när jag tänker efter, jag kanske inte har ett. Att ha ett i huvudet är inte samma sak som att ha det nerskrivet. Tack Åsa, för att du liksom sparkar till mig där bak ibland. Synopsis. Undrar var jag har det någonstans, förutom i huvudet. För jag vill minnas att jag skrev ett en gång. Eller så tänkte jag bara göra det.

I alla fall har det runnit mycket vatten under broarna sedan dess. Bäst att plita ner på nytt.

Struktur.

Undrar om det ska bli ett slags nyårslöfte? Jag brukar inte avlägga löften, men just vid nyår känns det bra att lägga in lite nya, fräscha, nyttiga vanor. Så ock i år.

Och eftersom jag gillar att inte alltid gå by the book tänker jag starta redan nu med att strukturera mig mera.

Det där var inte riktigt sant - jag har faktiskt redan börjat strukturera min text, i e jag tänker efter innan jag skriver ett helt nytt avsnitt eller kapitel.

Blablabla. Svammel? Japp.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar