onsdag 12 december 2012

Receptet

Jessica, här är receptet:

3 msk olja
2 gula lökar, skär i skivor och lägg i botten tillsammans med
3 eller 4 morötter som också skärs i skivor
I med köttet, benfri kotlett (torka av och putsa innan om så önskas) ovanpå lök och morötter
på med lite citronpeppar, torkad rosmarin och salt - på köttet
1 dl vatten

Ställ in crock-poteen på Low. Jag körde 7 timmar (i originalreceptet stod det 6 timmar) + ca 30 min på Warm. Det hade kunnat stå en stund till på värme utan att bli torrt.

Efter ca fem timmar: i med champinjoner och strimlad paprika. Jag testade att slänga i både hela och delade champinjoner, och de delade blev godast tycker jag. Men det är ju en smaksak.
Jag la i paprikan redan från början, den blev väääldigt mjuk, nästa gång väntar jag med den. Hela tomater ska jag lägga i nästa gång, tror att det kan bli gott. (Fast nästa gång blir det en gryta, det känns roligare!)

När det gått 7 timmar kokade jag potatis och gjorde sås på skyn, Smör, matlagningsgrädde, lite kalvfond, salt, peppar, cayennepeppar och ännu mer Smör! Supergod!
..

1 kommentar: