tisdag 18 december 2012

Tisdag idag

Jag kommer sakna julklalendern när den är slut. Svt:s Mysteriet på Greveholm är så himla bra! Jag ser till att göra mig en kopp kaffe precis innan och sitter i soffan och myser tillsammans med barnen. Och skrattar högt ibland, helst åt pappan som är helt underbar!

Idag har jag bilen hemma. Någon försöker högt och tydligt tala om för mig att det är dags att åka och inhandla de där julklapparna. Kanske bäst att göra det. Om jag åker redan på förmiddagen hinner jag kanske därifrån innan det blir för mycket folk.

Till och med jag inser att jag inte kan skjuta upp handlandet så länge till. För varje dag som går ökar stressen.

Så jag får väl snart ta och hoppa ur morgonrocken.

Låta armarna vila lite från skrivandet. Tills ikväll, då kör jag igen! Inte lika länge och intensivt som igår, men kanske ett tusental ord kan bli skrivna.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar