fredag 4 januari 2013

Fredag *klapp klapp klapp*

Det var lyckat i går kväll. Grytan blev riktigt, riktigt god! Och vinet försvann i en farlig hastighet, men det är smällar man får ta. Mycket prat och skratt blev det. Himla trevligt! Ska nog våga mig på att bjuda hem folk igen.

I natt har jag kunnat sova! Jag behövde det, efter gårdagens hemska natt. Men jag vaknade vid något tidigt tillfälle och fick en idé: Jag ska fortsätta skriva på mitt ursprungliga manus. Naturligtvis! Att jag inte tänkt på det innan.

Så fort jag fått i mig kaffe och frukost ska jag sätta igång och vips är jag snart uppe i ca 80000 ord! (Där det stora flertalet är dåliga och ska bytas ut och skrivas om ... suck ... men det tar jag vid ett senare tillfälle. Det är kanske det som  r e d i g e r i n g  handlar om?)
.

3 kommentarer:

  1. Vad var det för gryta? Recept? :)

    SvaraRadera
  2. Nina: Receptet gäller för matlagning i Crock-pot, men man kan säkert göra den som vanligt också. http://utvandrare.wordpress.com/2012/11/20/recept-till-slow-cooker-biffgryta/

    SvaraRadera
  3. 80 000 ord är imponerande, skriv på!

    SvaraRadera