onsdag 2 januari 2013

Nu haver jag duschat också

Om jag varit singel och bott ensam skulle jag nog aldrig duscha. Tycker det är bland det tråkigaste som finns. Att krypa ner i ett bad är härligt. Tills vattnet blir svalt och man måste duscha av sig. För att inte tala om efter bad och dusch - kylan! Hu. Då önskar jag att mitt badrum var en bastu. Åtminstone medan jag torkade och klädde mig. Hatar att stå och frysa! Hatar att hacka tänder och få gåshud!

Men nu, när jag är torr och varm och iklädd sköna kläder (byxor med resår i midjan!) känns det helt okej. Det här med att träna is the shit alltså. Gud så bra man mår efteråt. Om jag ska avge något som liknar löfte så är det att hålla igång träningen så gott det går, om jag får vara hel och frisk. Det är så undergörande för humöret! Och hjärtat och allt det där andra som också mår bra av träning. Men inte minst humöret!

En annan glädjande sak för humöret: det var inte helt mörkt klockan 16.15! Okej att det var rätt klart väder, men ändå!

Och en annan trevlig sak: vi ska ha gäster i morgon. Några som vi pratat om lääänge att vi ska bjuda hem. Det blir trevligt.

Så. Det här året börjar rätt så bra. Och om ett par veckor fyller jag år (älsk på det!) och om ytterligare några veckor blir jag faster! Lillebror blir pappa för första gången. Bebis - gud så mysigt!

Förra gången vi fick bebis i släkten hade jag värsta tennisarmbågen - rejäl inflammation - och kunde inte lyfta och bära bebisen. Ty den bebisen var en rejäl bit på massor av kilo.

Så. Nu ska jag lägga lite av min energi på min text. [infoga valfritt muttrande läte]
-

1 kommentar:

  1. Jag skulle kunna ha en stol i duschen, så länge vill jag stå/sitta i duschen :-) Har ni inte bastu i nya huset?

    SvaraRadera