tisdag 26 mars 2013

Ojojoj kvällen

Denna dag har rusat fram. Som alla andra dagar, men i ett högre tempo än vanligt.
Jag är inte van att ha en massa saker på agendan. Men jag inser att det är nog bra för mig.

Jag borde kanske ha mer saker bokade lite oftare.

Det kanske är så att slapphet föder slapphet.

I alla fall ibland borde jag ha fullt upp.
Idag har det varit bra saker, förutom när tandsköterskepraktikanten slet ett jack i läppen på mig och att besöker kostade 772:- - trots ett avdrag på 150:- som FK sponsrade med. Men jag hade inga hål och det såg i övrigt bra ut, så då är det ändå värt det. Hade varit jobbigt om jag behövde komma tillbaka om några veckor för att laga.

Föräldramötet nu på kvällen var väldigt bra. Handlade om alkohol och narkotika bland unga, och det var informativt och intressant - inget tungt eller blablablaaa-ande. När det var dags för grupparbetet - sitta i grupp och diskutera, som jag hatar - och sen redovisa gick det också bra. Gruppen jag satt i var trevlig och när vi skulle redovisa vårt resonemang pratade jag ett par gånger utan att jag fått frågan. Jag som hatar att prata inför folk. Jag som nästan hellre dör än att prata inför folk. Det var inte jättemycket folk där ikväll och det var säkert därför som jag vågade öppna munnen, men ändå. Heja mig!
.


2 kommentarer:

  1. Heja dig! Ja slapphet föder slapphet. Tror jag. Själv är jag extremt slapp. Fast jag inte vill.

    SvaraRadera
  2. Heja!
    Hur gick det med jobbet?
    Jag uppfattar att jag hinner mer när jag har mycket att göra så visst stämmer det till viss del att slapphet föder slapphet.

    SvaraRadera