måndag 1 april 2013

En annan dag. Eller: rubriktorka

Om jag hade orkat eller hunnit skulle jag tagit ner påskpytet. De väldigt få saker som skvallrar om påsk i vårt hem. Orkade inte ens leta efter den "riktiga" lådan med saker. Tar igen det nästa påsk.

Idag har skrivlusten infunnit sig igen. Rejält! Tyvärr sammanfaller det med att jag ska in till stan med två shoppingsugna tjejer. Men det blir trevligt. Jag har fikaträff med två väldigt trevliga människor. Inte synd om mig alltså. Och texten finns kvar.

Jag kan behöva några timmar borta från datorn.

Typiskt bara att jag verkligen känner för att skriva när jag inte kan. Dessutom satte jag ett nytt förstakapitel i morse. Ett "gammalt" mitt-i-kapitel fick bli förstakapitel, efter lite ändringar. Jag tycker att det känns bra! Vet inte om experterna håller med mig, så jag låter bli att fråga någon just nu och lallar lycklig vidare.

Tror det kan bli bra ... känns som det idag. Men i morgon kan det vara en helt annan dag. Helt annan sinnesstämning.

Nähä, jag drar till stads. Och ska göra två av de saker jag avskyr: köra bil i stan och parkera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar