fredag 26 april 2013

Hej, jag är en tidsoptimist

Obotlig sådan.

Kom igång alldeles för sent i eftermiddags med att laga middag, duscha, snygga till mig, poppa popcorn och hälla i påsar, packa ner godis i kassar och komma i tid till äldstas skola där disco skulle anordnas.

Vi blev fem minuter sena. Inte så illa pinkat ändå, och vi var i gott sällskap av de flesta andra som kom då också. Vi röjde undan bord och stolar, packade upp miljarder påsar popcorn som alla hade med sig.

Det blev inte den anstormning av folk som vi hade förväntat oss och hoppats på, men de flesta hade nog väldigt roligt ändå. En bra DJ hade de hyrt in som spelade riktigt bra låtar (skit att mina barn förbjudit mig att dansa!) och när jag gick hade de fått in drygt 1200 kr i vinst - efter att vi lagt undan pengarna för DJ och att jag fått mina pengar för godiset som jag fixade.

Himla trevlig kväll faktiskt och maken och jag ska snart gå ner igen och hjälpa till att städa. Det sena skiftet lär få mer att göra än vad vi hade på det tidiga. Vi bor bara ett par hundra meter från skolan så det är ingen större ansträngning.

Och jag fick skrivet en hel del idag vilket känns bra (och var anledningen till att jag kom igång för sent med alla måsten!)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar