torsdag 25 april 2013

Jo jag "lagade" middag

Om man nu kan kalla det för matlagning när man slänger in två fiskgratänger i ugnen. Made by Felix eller Findus eller vilka det nu är. Och värmer spenat i en kastrull och saltar och pepprar.

(Men maken brukar säga att han "lagar mat" när han värmer redan färdig mat så då kan väl jag kalla det för det också.)

Då var det mer matlagning över vitlöksbrödet jag gjorde. Smör i pannan, i med vitlök (en masse) och så skära brödskivor i lagom bitar som sen fick gotta till sig i smöret och vitlöken. Dessvärre var det ett surdegsbröd och inte helt lyckat att steka, tycker jag. Men det funkade ändå. Och jag är nu pruttig i magen efter brödet. Men det var det värt.

Och i morgon är jag ledig. Ska bara ut och gå med min syster strax, men förhoppningsvis stinker jag inte allt för mycket. Av vitlök alltså.
.

2 kommentarer:

  1. Men det blev varm mat och då lagade du mat. :)
    Jag stekte pannkakor. Det är inte mycket till mat och jag är redan hungrig. Igen. Magen puttrar på av både läkerol och vetemjöl. Jag gasar, kan man säga. ;) Så bra då!

    SvaraRadera
  2. Gafflan: Pannkakor är rena självmordet för magen ... och gasattacker på omgivningen.

    SvaraRadera