onsdag 3 april 2013

Struktur och ordning

Jag behöver få lite ordning på mitt liv, och i mitt liv. Saker glöms bort och koms ihåg. Igår kväll när jag precis höll på att somna vaknade jag med ett ryck och satte mig upp i sängen, sen fullkomligt flög jag iväg för att hämta mobilen - för att kolla påminnelsen från Folktandvården.

Sonen har varit hos tandläkaren idag. En tid jag hållit i huvudet i ett par veckor. Häromdagen kom ett sms med en påminnelse.

Dottern kom hem med en lapp härom veckan, en uppvisning med kören ... hade helt glömt bort när och trodde att det var snart ... det är i slutet av maj, så det är lugnt.

Igår kom jag på att jag måste lämna min tidrapport ... och hade inte skrivit ner någonstans vilka tider jag jobbade den veckan jag vikarierade heltid. Äh, det här kommer jag ihåg, tänkte jag nog. I h-e heller. Jag har tokglömt!

Vet inte om det är åldern eller om det kan vara skrivandet som dränerar mig på ork och hjärnkapacitet?

Jag vet inte, men kanske vore det en idé att börja skriva ner allt i min kalender, allt sådant som jag måste komma ihåg? Det är ju ingen sport direkt, men det kan vara ett sätt att få ordning ...
.

3 kommentarer:

  1. Jag försöker att klara mig utan lappar, men det går inte....

    SvaraRadera
  2. Haha, jag gav upp det här med att enbart förlita mig på hjärnan för länge sedan! Det som inte står nedskrivet i min Iphone-kalender finns helt enkelt inte. :)

    SvaraRadera
  3. Susanne: Det är synd att det är så.

    Charlotte: Nä, det är ju så.

    SvaraRadera