lördag 20 april 2013

Tråkdog en liten stund

Men nu har jag fyra hyfsat rena fönster och slipper skämmas när vi har gäster ikväll och vi ska beundra solnedgången. Nu kommer vi faktiskt att kunna se solnedgången, inte bara ana den.

Så mycket mer än så har jag inte gjort och tänker inte göra heller. Av någon anledning går det inte att ta sig till tvättstugan. Något står i vägen. Lusten. Eller snarare bristen på lust. Den står i vägen för spisen också känner jag. Undrar om vi klarar oss utan lunch idag? Jag har en kopp kaffe här ...

Nu ska jag istället försöka plita ner några ord i min text. Eländet måste bli klart snart. Jag börjar tröttna. Vet inte om det är en bra drivkraft eller en dålig. Eller om det alls är en drivkraft, men så länge det växer i antal ord (eller minskar vilket det gör ibland) närmar det väl sig målet?
.

1 kommentar:

  1. Sätt upp ett mål. Kanske en deadline. Plus en belöning till dig själv när du är klar. Vad ska du göra sedan, när den ÄR klar? Några planer?

    SvaraRadera