onsdag 28 augusti 2013

Äsch

Förra inlägget blev bra surt och gnälligt känner jag. Om någon från mitt jobb läser kan det nog misstolkas en massa - allt gällde inte bara mina nuvarande kollegor, utan saker jag samlat på mig under alla ställen jag varit på.

Det som var jobbigt idag är glömt nu. En miss i kommunikationen (som kan vara väl så tråkig i och för sig) och vi var bra vänner innan arbetsdagen var slut. Situationen är jobbig för alla inblandade just nu.

Nu har jag fått i mig inte mindre än en kanelbulle (som en pensionerad kollega kom förbi med idag, jag tog med mig en hem) och tre choklad-kakor. (Kakor med choklad alltså, inte ren choklad.)

Det är varmt inne, eller så är jag i förklimakteriet. Eller så tar jag och vädrar ... Ikväll blir det kalas hos min bror. Då blir det mat som innehåller vetemjöl. (Därav bullen. Ska jag ändå slarva med maten ikväll kan jag lika gärna slarva även på dagen, tänker jag.) Får kanske ta en dusch. Och en powernap. Eller en rejäl nap. För att bli av med värken som strålar från sidan av nacke/hals upp mot hjässan.
,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar