torsdag 8 augusti 2013

Besök i staden idag

Stora småstaden Göteborg var regnig och grå. Precis som jag minns den.

Vi köpte två skolväskor. Klippte sonen. Åt lunch.


Gott så. Vi tittade på jeans till äldsta dottern, men hon liksom jag stod inte ut med att titta och prova så vi gav upp. Sköt upp problemet till en annan gång. Bra.

Nu har jag gjort mig fin. Hittade ett gäng lösnaglar i en låda och började sätta fast dem. Självhäftande. Tyvärr hade jag bara åtta stycken kvar och det upptäckte jag först när jag satt på dem. Två naglar är opimpade. Men de får användas till att klia mig och öppna saker med. De andra åtta fingrarna är obrukbara. Nätt och jämt att jag kan skriva det här inlägget.

(Jag hade två (!!?) askar med lösnaglar till, dock ej självhäftande, men limmet hade torkat.) Jag förstår inte. Jag är verkligen inte personen som använder lösnaglar! Det går ju inte att göra någonting - och framförallt inte i trädgården. Så varför jag ens har dem vet jag inte ... en kvarleva från när jag var brudtärna antar jag.

Jaja, nu är jag fin när jag ska bort om en timme. I alla fall på åtta fingrar. (Att två av naglarna är på tok för stora för nageln behöver vi inte prata högt om.)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar