tisdag 27 augusti 2013

T som i tråktisdag

Redan i morse kände jag att det tog emot. Jag ville hellre stanna hemma idag än att gå och jobba. Tyvärr hade magkänslan rätt den här gången, det blev en tråkig dag. Trots att jag försökte le och tänka positivt. En kollega tyckte att det var bra att jag såg så glad ut. Det kändes som en bra grej. En annan kollega såg ut att vilja slå till mig. (Energitjuv kan man kalla sådana.)

En tredje kollega, en ung kille, frågade nyfiket hur det går med boken och sa att han ser fram emot att läsa den.

Ungefär så var min dag idag. På jobbet.

Sen cyklade jag hem och drack kaffe med min man som är hemma, in between meetings, och tog en liten tur bland blommor och blad i trädgården. Men det var för varmt så jag gick in.
Nu ska jag skriva lite, sen äta lunch, sen vila för att orka gå och träna ikväll.

Tack vare en ljuvlig sensommarkväll igår hamnade vi på balkonghäng hos min syster och svåger. Det blev lite för sent för att vara mig och vardag så jag är trött idag. Men det kan man ta när arbetsdagen inte börjar förrän kvart i nio.
.


1 kommentar:

  1. Tycker också tisdagar är riktigt riktigt tråkiga. Inte ens nånting bra på tv då.

    SvaraRadera