söndag 22 september 2013

Några saker jag aldrig gjort förut

Idag har jag gjort några saker för första gången i mitt liv:

Potatisomelett att äta i morgon mellan jobb och träning - händer väldigt sällan att jag gör något dagen före. Och denna gång med både lök och potatis och hyst in i ugnen. Hoppas den smakar ungefär som de jag åt i Barcelona. Sååå himla goda.

Använt purjolök - aldrig ens handlat hem förut tror jag. Maken har använt det i matlagning vet jag, men inte jag. Aldrig.

Köpt jeans/jeansleggings på Cubus - min hatbutik i flera år. Men döttrarna fick med mig in eftersom äldsta skulle ha jeans och jag kom hem med två par. Det kändes lite konstigt att i provhytten dra av mig mina älskade Filippa K-byxor för att dra på mig något så gräsligt som ett plagg från Cubus. Ännu konstigare kändes det när det kändes helt okej.

Så nu äger jag inte mindre än två par sköna jeansleggings som inte kräver tunika, eftersom de har bakfickor! Utan bakfickor: skitful röv.

Sonen fick ett par jympaskor (ett par som både han och min plånbok gillade - plötsligt händer det!) och jag bunkrade upp med tre försvarets hudsalva. Som vanligt hittade vi inga skor till lilla kräsna yngsta dottern. Jag gick ändå med på att köpa Palladium (trots att jag tycker att de är för dyra till fötter som fortfarande växer).
:

2 kommentarer:

  1. Potatisomelett är så gott. Men jag steker min i stekpannan

    SvaraRadera
  2. Shamrock: Visst är det gott! :) Jag brukar göra min i pannan också, men nu vill jag ha den i morgon och då är en ugnsform att föredra, tänker jag.

    Kan berätta att jag tjuvsmakat och det lutar åt att jag kommer äta av den redan i kväll. Jättegod!

    SvaraRadera