tisdag 1 oktober 2013

Åh, min trädgård alltså

Efter en liten dipp och depp (se förra inägget) gick jag ut i trädgården och grävde ner några lökar. Sedan klippte jag ner tomatplantor och gurkplantor i växthuset och tog tillvara på resten av tomaterna.

Jag körde på ganska hårt i trädgården och nu får jag vila armen resten av kvällen, inget skriva alltså. I morgon blir jobb från halv åtta till fyra och då blir det inget skrivande heller. Kanske träning på kvällen. Hoppas det. Beror på snuvan och hostan.

Så. Nu är jag trött.

Jag är glad att jag har en trädgård, och jag insåg att jag hade saknat den! Men nu är lite lökar nere inför våren och till helgen eller nästa helg ska jag putta ner fler lökar. Sådana som går bra att plantera både i oktober och november. Varför göra det idag, när man kan skjuta på det?

(Så himla mycket gladare är jag inte, men nu är jag nog mer trött än deppig).
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar