torsdag 3 oktober 2013

Det där kliet

... i fingrarna, som jag skrev om i morse, det har gått över.

Eller om det bara har dövats av den enorma trötthet jag känner. Mitt immunförsvar är inte tufft just nu och jag känner hur nästa infektion retar i hals och näsa. Skit också.

Jävla äckelsnuva på alla dagisbarn. (Och ungar som hostar och nyser ut över bordet och varandra. Eller som snyter sig lite överallt och inte tvättar händerna. Och nej, jag som fröken kan inte vara överallt hela tiden och kolla och hålla efter dem.) Fy vad jag hatar det! Illa nog när det var mina egna barns näsor som skulle torkas, än värre är det med andras barn.

Och de barn som faktiskt inte är friska? Varför i helvete lämnas de på dagis klockan sju på morgonen? Jag fattar det inte. Hört talas om vård av barn? Hört talas om att barn behöver friskna till, hemma i lugn och ro och slippa vara bland sjutton mer eller mindre gapiga och springande barn.

Vissa borde inte få barn.

Så. Nu har jag klagat lite. Nu ska vi se om det kanske kan börja klia lite igen? vill ju bli klar ju ...
.

3 kommentarer:

  1. Är det första gången du har lämnat bort till testläsare? Kul, grattis och heja!!

    SvaraRadera
  2. Har jobbat på förskola (vågar f*n säga dagis längre) en herrans massa år, och känner igen det där.... Alla föräldrar har så viktiga jobb så de kan absolut inte stanna hemma med sitt stackars sjuka barn.

    SvaraRadera
  3. Åsa: Nej, det är andra gången. Manus 1 testlästes också av ett par personer. Det här manuset är jag mer nöjd med än det första. Känns väldigt roligt och spännande!

    I mitt huvud: Jag tycker dagis låter så gulligt och det är också vad barnen själva säger. (Förskola låter som en institution.) Tror att många föräldrar tänker "går det så går det" och chansar på att lämna barnet. Tycker så synd om de små krakarna. Samtidigt som de blir en pina för kompisarna och fröknarna :/

    SvaraRadera