tisdag 29 oktober 2013

Efter stormen

Simone drabbade oss i ungefär 55 minuter igår kväll. Stundtals blåste det läskigt mycket. Kändes som att huset ruskades om ... det knakade och ven i hus och fönster. Usch. Sen lugnade det ner sig. Lika snabbt som stormen kom försvann den.

Idag blir det till att rulla fram soptunnorna från baksidan och rulla ut grillen från garaget så att jag når min cykel när jag behöver den. Krukorna får däremot stå kvar. Vinterförvaring redan. Måste komma ihåg att ge dem lite vatten ibland bara.

Mitt arbetsrum måste städas idag. Och så ska jag kanske tvätta lite. Och ringa jobbet för att kolla om de bestämt vem som ska jobba onsdagar från och med denna vecka.

Igår målade jag i olja för första gången på 17 år och jag har fått mersmak! Tyvärr har jag inga fler målardukar. Får bli fortsätta skissa/skriva på manus 3. Eftersom 2:an är "utlånad" till testläsare.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar