måndag 21 oktober 2013

Hå hå ja ja

Vilken dag. Ovanligt ovanlig dag. I vanliga fall är jag ledig, men idag gick jag in extra.

Vi hade vikarie för en av kollegorna. En äldre, för mig ganska välkänd person, väldigt trevligt att prata gamla minnen och bekanta.

Lugn eftermiddag, men också lite jobbig. Något har hänt med mitt tålamod. Är oerhört känslig för höga gap och skrik. Tycker inte att det är självklart att barn "ska" skrika. Att deras "jobb" är att gapa och skrika medan de samtidigt springer omkring (och omkull småbarnen). Det är ju inte okej att vuxna gör det, varför ska inte barn lära sig att det inte är okej?

Eller ska vi om sisådär tjugo trettio år ha en gapande och skrikande befolkning i det här landet?




Mvh Surkärringen.
.

3 kommentarer:

  1. Håller helt med. Jag bor nära en park och som tur är har jag inte fönstren mot parksidan för alltså, det oväsendet som kommer därifrån... det låter som om något ur en skräckfilm, jag har aldrig hört barn skrika så. bara rent ut. och jag fattar inte... varför måste de illskrika för att de leker? Nu förtiden verkar det vara helt i sin ordning att barn skriker hela tiden, överallt och i alla situationer. föräldrarna reagerar inte ens. När blev det så?

    SvaraRadera
  2. Nej, jag håller med dig om att barn inte ska skrika. Vi säger ofta ifrån våra barn, som inte är så små längre men ändå, att dämpa sig. Ibland är det så man har lust att säga till andras barn men jag är för svensson för det tror jag.

    SvaraRadera