tisdag 29 oktober 2013

Kört fast

Just nu vilar mitt manus 2. I väntan på testläsarens synpunkter.

Så då gav jag mig i kast med manus 3. Det gick sådär. Jag körde fast. Rejält. Så himla tråkigt när jag var så sugen på att skriva.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Skriva en novell för skojs skull eller ta ett bad? Mina triggerpunkter längs skulderbladen plågar mig och kanske mår bra av att få slappna av i varmt, skönt vatten.

Det kommer ju en ny skrivardag i morgon. Måste inte ha panik nu över skrivkramp ... 

5 kommentarer:

  1. vila ut på soffan, slappa och drick ett glas vin ät en bit choklad - sen blir allt bra

    SvaraRadera
  2. Bada tycker jag. Det är så avkopplande...

    SvaraRadera
  3. Här går det undan. Tre manus minsann. Så bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Susanne: Det blev ett skönt bad!

    Anneli: Nja. Det första manuset är inte färdigskrivet, bara undanstoppat; det andra vilar just nu och det tredje är i uppstartsfas.

    SvaraRadera