onsdag 9 oktober 2013

Nu har jag kört skiten ur mig

Tränat. Herrejättejösses vad skönt det var. Även under själva passet! Annars brukar det vara apajobbigt och allt jag kan tänka på är att det kommer bli skönt när det är över.

Idag njöt jag. Även när jag gjorde dips på skakiga armar. Herregud vad svag jag är. Idag kändes det bra i armbågen så nu HOPPAS jag att den håller! Jag har ju tränat några veckor nu och borde således ha tränat upp armmusklerna lite. Eller?

Just nu känns livet riktigt bra. Igår sprang jag för första gången på sex veckor ungefär och HERREGUD vad skönt det var! Helst efteråt. Kände mig som en ny människa. MÅSTE komma igång och springa minst en gång i veckan.

Så om bara dagisbarnen kan låta bli att hosta och nysa på mig ... vill inte ha någon mer förkylning nu tack. Räcker med de två jag redan haft den här sensommarhösten.

Så ja, livet känns rätt bra. Det känns faktiskt helt okej att gå till jobbet i morgon. Trots att stämningen där är allt annat än god just nu. Är det mig det är fel på eller har jag bara otur? Tur att jag är på braiga stället på eftermiddagen! Det är lite som balsam för själen att komma dit. Även om jag tokgillar ungarna på förmiddagsstället! Dem är det inget fel på. Förutom skriken då. Hej öronproppar!
.

2 kommentarer:

  1. Jag är tillbaka till jobbet idag efter 3 dgr sängliggande. Det var för tidigt kan jag säga. Men en del saker som behöver göras som ingen annan gör, samt att jag är inte i kontakt med några andra så jag kör på så länge jag orkar och sen blir det hem till sängen. Skulle gärna vilja hinna med och främst ORKA med en promenad, men jag får se hur det blir med det.

    SvaraRadera