tisdag 26 november 2013

Bra koll av skolan

Igår var min ena 12-åring hemma en stund på morgonen eftersom hon skulle till tandläkaren.

Lite för sent kom jag på att jag måste gå in och meddela frånvaro. Och precis när jag var klar med att ha hittat rätt länk, rätt inloggningsuppgifter och fyllt i när hon skulle vara på skolan fick jag ett missat samtal på mobilen (som låg på ljudlös), från skolan. De efterlyste dottern.

En kvart in på lektionen ringde de. Det är bra, tycker jag! Den dagen något händer (Gud förbjude!) är de snabba med att uppmärksamma föräldrarna.

Skönt att veta. Helst som vi känner till ett par vars skola missade att ringa, när deras dotter blev bortförd av en okänd man. Usch och fy.
.

1 kommentar:

  1. Ja, det är skönt att få sådana bevis, så man känner sig trygg med barnens skola.

    SvaraRadera