onsdag 4 december 2013

Hjärnsläpp och strömavbrott

Ett blixtnedslag orsakade mörker tidigare ikväll. Som tur var stod jag precis vid tändstickorna och kunde få lite ljus.

I nästa sekund fick jag ångest över min text. Jag hade precis redigerat en del och inte sparat på en stund. Jag som alltid, nästan, sparar så fort jag lämnar datorn.

Paniken övergick efter ett par ögonblick i lugn - den bärbara har ju ett batteri. Så jag sparade och stängde ner datorn. Och andades ut.

Nu ska jag äta kvällsmat och gå och lägga mig.

Jag har idag glömt att ringa ett samtal … skulle intresseanmält mig till en kul och spännande kurs. Typiskt.

Överarbetad hjärna. Eller understimulerad. Eller understimulerad och stressad hjärna? Uttråkad och rastlös hjärna kanske.

Nu sova. Nej. Äta. Sen sova.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar