fredag 3 januari 2014

Inget nyårslöfte, men ...

Eftersom jag hatar allt vad måsten heter avlägger jag inga löften. Däremot känns nyåret som ett perfekt tillfälle att starta om det mesta i livet och tillvaron.

För egen del startar jag med ett godisstopp. Jag började redan i mellandagarna. Efter att jag mer eller mindre förätit mig på skumtomtar.

Skumtomtar borde komma med en varningstext! Alternativt säljas i påsar om tre stycken. Och max en påse per person. Miljövidrigt visserligen. Bättre då förbjuda skumgodis över huvudtaget. Det är inte ens gott. Den första är god. Kanske även den andra och tredje.

När man vräkt i sig nästan hela påsen är det inte gott längre. Ändå proppar man i sig de sista, tills påsen är tom. (Den knölar man då ner mellan soffkuddarna för att man inte orkar gå till soppåsen och slänga. Sen hittar maken den och flera andra tomma påsar något år senare när han av någon anledning lyfter på nämnda kuddar).

Så. Jag fick nog av kakor, choklad och skumtomtar och annat godis. Till slut blev det allt möjligt som innehöll socker. Och vetemjöl.

Nu har jag nolltolerans vad gäller både vitt mjöl och socker och magen känns redan lite lugnare. Skönt. Jag ska fortsätta så. För att jag mår bra av det.

Träning mår jag också bra av så det har jag också börjat med igen. Ska försöka mjukstarta den här gången och inte dra på mig känningar lite här och var i kroppen, på grund av att jag förivrar mig.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar