lördag 15 februari 2014

Bosse är hemma och jag är slut

Nej, inte helt slut, men det tar lite på krafterna att köra bil till okända ställen. Helst som jag vet att vägen dit är lätt att köra fel på. Jag ska genom Göteborgs r*vhål. Helst utan att åka in i själva hålet - Tingstadstunneln. Jag klarade mig igenom h*lv*tet och insåg en stund senare att jag inte kört av mot Hjällbo, vilket annars är alldeles för lätt hänt. En mer ologisk motorväg får man leta efter! Min inre kompass skriker och sparkar bakut varje gång.

Dessvärre krånglade* GPS:en vid ett tillfälle och gjorde att jag körde av på tok för tidigt. Vad hände och varför, liksom?

På väg hem var jag lite för avslappnad och självsäker och det straffade sig. Jag hamnade vid Gullbergsvass, tror jag det heter. Fel i alla fall. Och fick köra in i industriområde och vända. Till slut kom jag hem och gjorde en totalt misslyckad soppa. Nu väntar jag på att maken kommer hem och bringar lite ordning i mitt liv.


*Gjorde den inte alls. Men det känns väldigt bra att skylla på något.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar