måndag 24 februari 2014

Det är något med nacken

Det spänner och drar i nacken, och det går upp i bakhuvudet. Känns nästan som att någon kör en påle längs nacken och upp i skallen. Oskönt.

Det är något just nu som gnager inom mig och jag vet inte vad. (Allvarligt, är det något fel på mig?) Jag har lite kris i alla kanter just nu. Rastlös, behöver förändring. Tack och lov vill jag inte byta ut min man*, det hade blivit jobbigt! Trivs bra i huset också. Men det mesta andra vill jag förändra …

Inte bara är jag trött på att jobba (igen) - vill få mer skrivtid och skrivork, jag är också trött på mitt hår och mitt utseende. Känner mig ful, fel och sliten. Dessutom är jag så förbannat tråkig att hälften vore nog. I fredags var vi på after work hos grannar längre ner på gatan, tillsammans med de trevligaste på gatan. Hur mysigt som helst med prat och mycket skratt. Men vad händer? Jo, vid tiotiden går jag hem eftersom jag ändå sitter och bara gäspar och längtar efter sängen. Så inte partypingla any more.


*kan dock hända att han är sugen på att byta ut mig, till en villigare roligare fru.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar