måndag 10 mars 2014

Åt lunch och sträckläste en bok

Läste Martina Haags I en annan del av Bromma. Har läst den förut, tyckte att den var sådär, och ville läsa den igen för att liksom studera "hur proffsen gör". Som vanligt slukas jag av innehållet istället för att verkligen se hur de gör. Så vill jag också kunna skriva! Inte nödvändigtvis som Martina, för även om jag gillar hennes sätt att uttrycka sig så tycker jag ibland att det är lite överdrivet, lite väl käckt.

Men men. Nästa bok blir Alfahannen av Katarina Wennstam. Den ska jag mer studera, inte slukas av - den är för lång för att läsas ut på ca en timme. Samtidigt som jag älskar hennes böcker är de inte i samma genre som mina (skrev jag mina? Oj. Högmod och så vidare …)

Även Katarina Perssons 90 minuter ska jag läsa igen, för att studera och förhoppningsvis lära mig något. Och återigen, försöka att inte ryckas med och slukas upp. Den är så bra! Läs den om ni inte gjort det!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar