måndag 3 mars 2014

Långmåndag

Idag har jag gjort något jag inte ofta gör, och inte tycker om att göra … jag har berättat för en person som jag egentligen tycker om att jag inte uppskattar vissa egenskaper hos den personen.

Sen har jag pratat med förskolechefen om att få gå tillbaka till tre dagar i veckan igen. Fyra dagar är för mycket. Helst när det är som det är.

En annan sak som jag gjort idag, som jag aldrig gjort förut: burit en sopsäck full med konservburkar från en av ortens tre pizzerior. Kände mig som Skräpfia när jag gick genom samhället med den.
.

3 kommentarer:

  1. Härlig känsla att få säga saker som man oftast inte vill/vågar säga.
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Modigt, hur reagerade personen? Hoppas stämningen blir bättre och att du får gå ner till tre dagar i veckan.

    SvaraRadera
  3. Susanne: Både läskigt och härligt.

    Emmelie: Personen blev paff, förvånad och antagligen väldigt besviken. Eller ledsen, eller hur man nu känner när man får höra något man inte alls var beredd på.

    SvaraRadera