torsdag 27 mars 2014

Ynkligt ...

Lite feber, lite ont i halsen, lite huvudvärk och en slutkörd själ. Är så trött och matt att jag allvarligt funderar på att dra ut sladden och stoppa in den igen. Starta om. Kickstarta. Fast innan omstart behöver jag en lång vila.

Eller är det skrivandet som gör mig trött? Mentalt trött alltså. Inom ett par veckor kommer jag vara klar med mitt andra utkast. Då ska jag skriva ut luntan och läsa igenom det för första gången på papper. Sitta med färgpennor och anteckningsblock. Stryka och göra noteringar. Gud vad roligt det ska bli! Även jobbigt, för jag vet att jag kommer hitta saker som måste ändras rejält.

Nu måste jag lägga mig i soffan igen. Har sett några Vänner-avsnitt och ska se några till. Eller om jag ska se något annat. Notting Hill eller Love Actually. De har jag inte sett på säkert ett år. I alla fall känns det som evigheter sedan.
.

2 kommentarer: