tisdag 8 april 2014

Det jag ville få fram i förra inägget

Det jag ville få fram var att det är bra att jag ska jobba i morgon och inte skriva. Jag behöver nog lite skrivfri tid emellanåt. För hand, arm, axlar, resten av kroppen och hjärnan och själen.

Det blir lätt för mycket när jag sitter hela dagen och läser och funderar och stryker och skriver nytt.

Så att gå iväg och jobba mellan kvart i åtta och fyra är inte alls av ondo. Dels får jag pengar, lagad lunch och en stunds avkoppling från skrivandet (dock med hörselskadande och stressande ljudnivå - gaaaaah).

Oftast är det i skrivfrånvaron som en del av processen pågår. Undermedvetet.


Berättade jag förresten om den fina feedbacken på min kärleksnovell? Väldigt roligt! (Och jag behövde lite beröm.)
.

1 kommentar:

  1. Vad roligt, grattis! Man behöver verkligen vila då och då. Leva mitt i livet helt enkelt för att samla tankarna.

    SvaraRadera