onsdag 2 april 2014

Ledig onsdag

Det är inte det att jag inte tycker om mitt jobb, för det gör jag. Barnen, föräldrarna, miljön … jag gillar det! Men just nu är jag i en fas då jag mycket hellre är ledig och hemma. Kanske är det våren, kanske är det skrivandet - kanske en blandning av båda? Det tar emot att gå och jobba i morgon och på fredag. Att jag sen har fyra dagar ledigt känns som en droppe i havet …

Jag drömmer mycket på nätterna. Det är stressdrömmar och jag ska ta mig från en plats till en annan. Jag drömmer om omöjliga platser och uppdrag och är helt slut när jag vaknar. Varför alla dessa tröttande drömmar? Varför kan jag inte bara få sova.

Typiskt mig att fokusera på det som är negativt. Istället för att tänka att jag har fyra dagar ledigt i veckan stör jag mig på att jag jobbar tre. När lönen kommer önskar jag att jag hade jobbat betydligt mer.

Mvh
Aldrig nöjd
Mycket vill ha mer
Vilja äta kakan och ha den kvar
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar