söndag 4 maj 2014

Igår, lördag

Det blev ett roligt och jättejobbigt crossfitpass. Utomhus i sol och blåst. Hur skönt som helst! Kommer nog ha träningsvärk några dagar nu. Är så himla glad att armbågen håller! Visst, jag kan få känningar ibland, helst om jag belastar armbågen. Men då slutar jag göra just den övningen. Vissa övningar gör jag ändå, men lite försiktigt. Armbågen måste ju tränas.

Jag har köpt egna TRX-band - som är helt suveräna att göra armhävningar med och olika urjobbiga varianter av plankan (så jobbiga att kroppen blir matt bara jag tänker på det). För att inte tala om ryggdrag - så himla skönt för trötta skrivmuskler i skulderpartiet.

Efter passet åkte mina döttrar och jag till Allum. Vi hittade det vi skulle ha - gympaskor, och lite till (chinos och mysbyxor på rea!) och prisvärda bikinis. Hittade också ett par nya skor. Ecco. I svart skinn, med - tyvärr - ljus sula. Inte de snyggaste kanske men så himla sköna. Perfekta promenadskor när vi är i Rom. För de är snyggare än sneakers.

Det gick en del pengar igår, men till flera bra saker så det känns okej. Det är bara chinosen jag är lite tveksam till, de sitter åt över vaderna på ett sätt som jag kanske kommer störa mig på. (Måste vara träningen, som gett mig muskler? Eller så är det en tajt modell på byxor. Men de är ganska stora upptill ... Tror fasen det eftersom min vanliga storlek var alldeles för trång! Detsamma gäller bikinitrosorna. behövde en storlek större där med.) Frågan är hur knusslig man ska vara? Kanske är jag en människa som inte ska bära jeans och andra byxor som saknar stretch. Älskar ju mysbyxor och leggings, även om finbyxor och jeans är sååå snyggt! Men det måste vara bekvämt. Hatar när det sitter åt.

Nu ska jag ha en kopp kaffe till och sen ska jag börja redigera. Hej soliga sköna söndag!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar