onsdag 14 maj 2014

Jobbonsdag

Nja. Nja.

På det hela taget känns det bra att jobba. Det är bara när jag är mitt i ett flow som det känns som värsta största avbrottet. Som om livet liksom får sig ett hack i skivan om och om igen.

De senaste dagarna har jag känt av min arm, min hand och min armbåge. De har överansträngts. Det har blivit för mycket enformigt arbete framför datorn (fixandet med alla bilder gjorde handen trött och nästan krum, det i sin tur frestar på armen som i förlängningen stör armbågen). Utöver datorn har jag tränat lite för hårt, tror jag. Lyft lite för tunga vikter, lite för många gånger. MEN JAG VILL JU SÅ FÖRTVIVLAT GÄRNA BLI STARK! och det fort.

Det är då jobbet kommer som en räddande ängel för min arm. Så länge jag inte lyfter och bär på de små (stora och tunga) gullungarna.

Nu ska jag duscha löpsvetten av mig och sen putta i en toning i håret. Om jag orkar. Fåfänga vs trötthet.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar