måndag 18 augusti 2014

Inte som jag tänkt mig, men som jag anade

De ringde tio över sju och ville att jag skulle jobba. Jag kunde inte med att säga nej, även om jag hade tänkt göra saker idag. Redigera, städa (skura ett kladdigt köks- och vardagsrumsgolv, tvätta ...)

Tyvärr ska jag vikariera för en av de trevligaste personer jag jobbat tillsammans med … hade varit väldigt roligt att få jobba tillsammans med henne. Men men, jag vill gärna ställa upp och så vill jag - förstås - ha pengarna. Inte bara vill, förresten, behöver.

Igår raderade jag tio tusen ord från mitt manus. Bara sådär. Tjoff. Var väldigt sugen på att fortsätta redigera idag, men det blir jobb istället. Ser det som att jag vilar armen. Det blir bra.

Återkommer kanske ikväll,  om jag orkar.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar